ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΛΕΙΣΣΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ
(C) 2023 by Gkrozoudis Athanasios
  • DSC_7420.jpg
  • y2iob3uz.png
  • DSC_7009.jpg
  • jigutuo7.png
  • c38kiia9.png
  • DSC_7424.jpg
  • DSC_6809.jpg
Εναλλαγή πλοήγησης
  • Αρχική
  • Η εκκλησία μας
    • Εκκλησιαστική Επιτροπή
  • Πρόγραμμα Παναγίας Κλεισσούς 6-2025
  • Πρόγρ. Σεβ. Μητροπολίτου 6-2025

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

30-4/1-5 2025

Ενοριτών Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλεισσούς Ορεστιάδος

στον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά, Άγιο Παΐσιο και στους Άγιους Πέντε Μάρτυρες

Θεσσαλονίκη, Σουρωτή, Πολύστυλο


Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Κλεισσούς Ορεστιάδος

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Μοναστήρια Ν. Σερρών, οχυρά Ρούπελ, λίμνη Κερκίνη

31-4 & 1-5-2023

Τελαυταία άρθρα

  • Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 22 Ἰουνίου 2025, Κυριακὴ Β΄ Ματθαίου (Ματθ. δ΄ 18-23)
  • Π Α Ν Η Γ Υ Ρ Ι Σ 2025
  • Τὰ ψυχοσάββατα: Ἡ ἰδιαίτερη μέριμνα τῆς Ἐκκλησίας για τοὺς κεκοιμημένους
  • Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
  • ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
  • Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 25 Μαΐου 2025, τοῦ Τιμίου Προδρόμου (Β΄Κορ. δ΄ 6-15)
  • Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 25 Μαΐου 2025, Κυριακὴ τοῦ Τυφλοῦ (Ἰωάν. θ΄ 1-38)
  • Χρωστᾶμε μεγαλύτερη τιμὴ στόν ἄλλο, ὅπως ὁ Χριστὸς ἀπέδωσε στήν Ἐκκλησία
  • Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 11 Μαΐου 2025, Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου (Πράξ. θ΄ 32-42)
  • Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 11 Μαΐου 2025, Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου (Ἰωάν. ε΄ 1-15)
  • ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 30-4/1-5 2025
  • ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης
  • Παρεκκλήσι Αγίας Άννης

Περιοδικά και Βιβλία

Αγωγή

ΕΚΔΟΣΙΣ ΑΚΡΙΒΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ

Εκκλησιαστική Ιστορία από 1-1453 μ. Χ.

Ταξίδι στην Αθήνα και στην Κων/πολη

Χριστιανοί και μουσουλμάνοι

στην οθωμανική αυτοκρατορία

Ο Επιτάφιος Λόγος του Αγ. Γρηγορίου

του Θεολόγου στον Μέγα Βασίλειο

Ιωάννης Βατάτζης

Φωνή ΚυρίουΝέο

Η Ζωή

Εφημέριος

Ακτίνες

Ο κόσμος της ελληνίδας

Φόρμα σύνδεσης

  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;
  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • Εκτύπωση
  1. Τι συμβολίζουν τα Θεοφάνεια: η ρίψη του Σταυρού και ο Αγιασμός των σπιτιών

    Πότε εορτάζουμε τα Θεοφάνεια

    Τα Άγια Θεοφάνεια θεσπίστηκαν τον 2ο αιώνα μ.Χ. και το γεγονός αυτό τα καθιστά μία από τις αρχαιότερες γιορτές του Χριστιανισμού. 

    Δεν είναι απόλυτα βέβαιο ποια ημέρα καθιερώθηκε να εορτάζονται τα Θεοφάνεια. Αναφέρεται πως παλαιότερα, άλλοτε εορτάζονταν στις 6 Ιανουαρίου, άλλοτε στις 10 Ιανουαρίου. 

    Σήμερα, η Εκκλησία μας εορτάζει τα Θεοφάνεια στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου, η οποία ξεκινά μετά τα Χριστούγεννα.

    Τι συμβολίζουν τα Θεοφάνεια

    Αναφέρονται στη φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού και για αυτό το λόγο ονομάζονται Θεοφάνεια (=Θεός + φαίνω).

    Το μήνυμα αυτής της εορτής είναι η Αναγέννηση του Χριστού. Με τη βάπτισή του ο Ιησούς, άγιασε τα νερά του Ιορδάνη ποταμού, ώστε να μετατραπούν σε «Αγιασμού δώρον, αμαρτημάτων λυτήριον, νοσημάτων αλεξιτήριον, δαίμοσιν ολέθριον στις ενάντιες δυνάμεσιν απρόσιτον».

     Η Βάπτιση του Ιησού Χριστού από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή

    Μετά από Θεία εντολή, ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε τη ζωή στην έρημο και εγκαταστάθηκε στον Ιορδάνη ποταμό. Από εκεί ο Ιωάννης κήρυττε τον ερχομό του Κυρίου και βάπτιζε αδιαλείπτως όσους έρχονταν να τον βρουν και άκουγαν το κήρυγμά του. 

    Κάποια μέρα παρουσιάστηκε μπροστά του ο Ιησούς Χριστός και ζήτησε να βαπτιστεί. Ο Ιωάννης, αν και γνώριζε ήδη ποιος ήταν Εκείνος που του ζήτησε να βαπτιστεί, στην αρχή αρνήθηκε να Τον βαπτίσει, λέγοντας ότι ο ίδιος ένιωθε την ανάγκη να βαπτιστεί από Αυτόν. 

     Τότε, ο Ιησούς προσπάθησε να του εξηγήσει ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού. Ο Ιωάννης το δέχτηκε και μπροστά στο πλήθος που βρισκόταν εκεί, συνέβη κάτι το εκπληκτικό. 

    Με την μορφή ενός περιστεριού παρουσιάστηκε το Άγιο Πνεύμα και στάθηκε πάνω στον Ιησού Χριστό. Τη στιγμή εκείνη ακριβώς ακούστηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού, λέγοντας τα παρακάτω λόγια: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα», δηλαδή, Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου. 

    Έτσι, το Βάπτισμα των Χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» που επιτελούσε ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Μέσα από τη βάπτιση του Κυρίου, αγιάσθηκε το νερό και μετατράπηκε σε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με το Θεό.

    Η Βάπτιση του Κυρίου εγκαινίασε το Μυστήριο του Βαπτίσματος, για να μπορεί η καθαρτική χάρη του Αγίου Βαπτίσματος να ανακαινίζει την ψυχή του ανθρώπου και με την τήρηση των θείων εντολών να γινόμαστε κληρονόμοι της Βασιλείας των Ουρανών.

    Γιατί τα Θεοφάνεια ονομάζονται Φώτα ή εορτή των Φώτων

    Κατά τον τέταρτο αιώνα, η Εκκλησία ξεκίνησε να τιμά τα Θεοφάνεια με δέος και λαμπρότητα, ως εορτή που προσδίδει φως στον κόσμο μέσω του Αγίου Βαπτίσματος του Ιησού Χριστού. Για αυτό το λόγο, τα Θεοφάνεια αποκαλούνται Φώτα και εορτή των Φώτων. Η εορτή των Φώτων σηματοδοτεί το τέλος της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

    Η νηστεία της παραμονής των Θεοφανείων

    Κατά την παραμονή των Θεοφανείων, τηρείται νηστεία, η οποία είναι χωρίς λάδι. Μοναδική περίπτωση να καταλύεται το λάδι στη νηστεία είναι να πέφτει η παραμονή Σάββατο ή Κυριακή.

     Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας αναφέρουν πως για να μπορέσουν οι πιστοί να μεταλάβουν τον Μεγάλο Αγιασμό, οφείλουν να μην έχουν φάει ή πιει κάτι από τα μεσάνυχτα μέχρι την ώρα του Αγιασμού.

     Όπως αναφέρει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο «Ιερό Πηδάλιο», ο λόγος που πραγματοποιείται νηστεία κατά την παραμονή των Θεοφανείων είναι η αναπλήρωση της νηστείας που χάνεται, όταν οι εορτές είναι Τετάρτη ή Παρασκευή.

    Ο αγιασμός των σπιτιών την παραμονή των Φώτων

    Στην Ελλάδα, την παραμονή των Φώτων γίνεται ο αγιασμός των σπιτιών από τους ιερείς και ονομάζεται Μικρός Αγιασμός ή Πρωτάγιαση ή Φώτιση. Οι ιερείς με το σταυρό και ένα κλωνάρι βασιλικό φωτίζουν (ραντίζουν) όλους τους χώρους του σπιτιού. 

    Γιατί ρίχνουμε το σταυρό στα νερά τα Θεοφάνεια

    Ο λόγος που ρίχνεται ο σταυρός σε θάλασσα ή ποτάμι ή λίμνη είναι για να αγιαστούν τα νερά.

    Μετά τη ρίψη του σταυρού, κολυμβητές κυρίως σε νεαρή ηλικία, οι λεγόμενοι Βουτηχτάδες, βουτούν για να πιάσουν το σταυρό. Ο κολυμβητής που θα καταφέρει να τον πιάσει, λαμβάνει την ευλογία του ιερωμένου και δέχεται πλήθος ευχών και τιμών από τους γύρω παρευρισκόμενους.

    Εκείνη τη στιγμή οι καμπάνες ηχούν με χαρμόσυνο τόνο καθώς και οι σειρήνες των πλοίων που μπορεί να βρίσκονται εκεί κοντά. Όλοι οι πιστοί πίνουν από τον αγιασμό συμβολικά τρεις γουλιές με ευλάβεια. 

    Μάλιστα, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας μετά τον αγιασμό των υδάτων, πολλοί χριστιανοί πλένουν στα αγιασμένα νερά εικόνες, μηχανήματα και διάφορα άλλα δικά τους είδη για να αγιασθούν.

  • Προηγούμενο
  • Επόμενο
  • Βρίσκεστε εδώ:  
  • Αρχική
  • Uncategorised
  • Τι συμβολίζουν τα Θεοφάνεια: η ρίψη του Σταυρού και ο Αγιασμός των σπιτιών

Το κανάλι μας στο youtube

Φήμη Μητροπολίτου Δ.Ο. & Σ. κ Δαμασκηνού

Μέγας Παρακλητικός Κανών στην Παναγία.

Φωτογραφικό αφιέρωμα στον +π. Παναγιώτη Σαραντακκλησιώτη

Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στην Παναγία

Ο καιρός στην Ορεστιάδα

Επισκέπτες

042826
ΣήμεραΣήμερα63
ΧθεςΧθες50
Αυτή την εβδομάδαΑυτή την εβδομάδα353
Αυτό το μήναΑυτό το μήνα1274
Όλες τις ημέρεςΌλες τις ημέρες42826

Εξωκκλήσι Αγίου Λουκά του Ιατρού στον κάμπο Κλεισσούς Ορεστιάδος 10-6-2023

Πανηγυρικός Εσπερινός μετά αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ.κ. Δαμασκηνού.

"Επιστροφή στη Κορυφή"

© 2025 ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΛΕΙΣΣΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ